Se hele processen her: Sådan tager du et privatlån
Lån sikkert til det du har behov for aaab
Et privatlån til det projekt, der føles rigtigt for dig.
Din ansøgning er ikke bindende, du har 14 dages fortrydelsesret, og der er ingen oprettelses- eller skjulte gebyrer.
Top 3 inden for udlån
Vi ligger i top 3 inden for udlån på de 10 kernemarkeder i Europa, Nordamerika og Sydamerika.
Ansvarlig låneudbyder
Vi hjælper mennesker og virksomheder med at skabe velstand gennem inkluderende og bæredygtig vækst.
Lokal tilstedeværelse og global styrke
Vi er en nordisk bank med mere end 1.400 kollegaer i Danmark, Norge, Sverige og Finland.
Tre gode grunde til at optage et lån hos os
Der er rigtig mange årsager til at vælge os som din økonomiske samarbejdspartner. Her er blot tre gode grunde til at vælge Santander frem for andre udbydere:
Attraktiv rente
Vi tilbyder en attraktiv lav rente
Du skal ikke stille sikkerhed
Du skal ikke stille sikkerhed for lånet
Vores ansøgningsproces
Vores ansøgningsproces er enkel og sikker
Ofte stillede spørgsmål om Privatlån
Hvem kan optage et lån?
Vi har udarbejdet nogle krav, som du skal opfylde, før du kan optage et lån hos os.
Du skal blandt andet have et CPR-nummer, være fyldt 18 år og have en dansk folkeregisteradresse.
Derudover skal du også være opmærksom på, at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i RKI eller Debitorregistret.
Hvilke dokumenter kræves der?
Når du skal optage et lån, skal vi bruge din seneste lønseddel samt årsopgørelse. Vi vil automatisk modtage oplysningerne via SKAT, når du har logget ind med dit MitID og givet samtykke til, at vi må få udleveret dem.
Du bør også være opmærksom på, at vi skal have en kopi af dit sygesikringsbevis, hvis du benytter dig af en hemmelig adresse.
I tilfælde af, at du vælger at ansøge med en partner, bedes I begge opgive ovenstående oplysninger.
Skal jeg stille sikkerhed for lånet?
Nej. Når du søger Privatlån hos Santander Consumer Bank, bedes du ikke stille nogen form for sikkerhed.
Du skal til gengæld være opmærksom på, at du ikke kan optage et lån hos os, hvis du er registreret i Debitorregistret eller RKI. Derudover må du heller ikke have foretaget udlæg i din bolig eller dit køretøj.
Er renten på et lån hos Santander fast eller variabel?
Når du optager et privatlån hos os, tilbyder vi udelukkende en variabel rente. Hvis du gerne vil blive klogere på området, kan du læse meget mere om, hvad en variabel rente vil sige i vores almindelige lånebetingelser.
Hvorfor har jeg modtaget et tilbud på et andet beløb eller andre vilkår, end det jeg har søgt om?
I vores kreditvurdering af den enkelte ansøgning kigger vi i første omgang på, om vi kan tilbyde dig det lån, du selv har ansøgt om. Hvis det ikke er muligt, ser vi med det samme på andre muligheder for dig. Derfor vil du nogle gange opleve, at du modtager et andet tilbud end forventet.
Du har altså stadig mulighed for at optage et lån hos os, selvom du ikke bliver godkendt i første omgang. Vi beder dig til gengæld om at overveje, om de nye tilsendte betingelser og omstændigheder stadig er interessante for dig.
Kan jeg ansøge om et lån via telefon og brev?
Nej. Du kan kun ansøge om et lån hos os via vores hjemmeside. Når du skal ansøge om lånet, skal du huske at have dit MitID parat, så du er klar til at udfylde ansøgningen. På denne måde sikrer du dig en hurtig ansøgningsproces.
Hvis du skulle blive i tvivl om noget vdr. ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at kontakte os via telefon på 70 21 31 31.
Når du ringer til nummeret, vil du blive stillet direkte igennem til vores privatlånsafdeling, hvor vi altid sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Du skal vide, at der er ikke nogle spørgsmål, der er forkerte at stille – vi besvarer glædeligt dem alle.
På denne måde sikrer vi os nemlig, at du altid kan få et svar, såfremt du bliver i tvivl om noget i forbindelse med optagelsen af dit forbrugslån.
Hos Santander Consumer vægter vi din oplevelse højt, og derfor bør du aldrig tøve med at tage kontakt til os.
Hvad gør jeg, hvis jeg får en fejl, når jeg sender min ansøgning?
Hvis du støder på ”fejl” i forbindelse med indsendelsen af din ansøgning, kan du prøve dig frem med nogle forskellige tiltag.
Først og fremmest bør du kigge ansøgningen igennem for at se, om der optræder nogle røde ”markeringer” med en bemærkning om manglende indtastninger i skemaet.
Derefter bør du kontrollere, om du har ”hakket af” i samtykket. Hvis ikke der gives samtykke til dataanvendelse mv., kan vi nemlig ikke modtage din ansøgning om et lån.
Hvis du stadig oplever problemer med at få sendt din ansøgning afsted, kan du ringe til os på 70 21 31 31. Vi har åbent fra mandag til fredag mellem klokken 10 og 16, og vi vil hellere end gerne hjælpe dig, når du står og har brug for det.
Start med at udfylde ansøgningen og ring derefter til os, så processen bliver så gnidningsfri som muligt.
Når du støder på problemer, bør du også altid prøve at anvende en anden browser samt sikre, at din computer er opdateret med de seneste sikkerhedsopdateringer.
Safe forsikring
Safe er for dig, som har et billån eller privatlån hos Santander og gerne vil være dækket, hvis der skulle opstå arbejdsløshed eller sygdom.
Gå ikke glip af